Tort cu crema de cocos





sursa de inspiratie Nuts About Cooking

Eu sunt mare iubitoare de cocos si combinatia de negresa cu crema de cocos a fost excelenta. Initial am vrut sa fac o negresa dar pofteam de ceva vreme la crema asta de cocos si am zis sa le combin.

INGREDIENTE pentru NEGRESA:

  • 1 pachet unt
  • 250 gr zahar
  • 200 gr ciocolata
  • 3 oua
  • 150 gr faina
  • 3 linguri cacao
  • praf copt


PREPARARE:

Topim ciocolata cu untul intr-un vas la foc mic. Batem ouale cu zahar, adaugam compozitia de ciocolata cu unt (topita si racita), incorporam treptat faina amestecata cu praful de copt si cacao.


Punem compozitia intr-o forma de tort si o dam la cuptor (care a fost bine incalzit in prealabil) pentru 30-40min.

INGREDIENTE CREMA COCOS:

  • 600 ml lapte
  • 250 gr nuca cocos
  • 200 gr zahar
  • 100 gr faina
  • 3 oua
  • extract de vanilie


PREPARARE CREMA:

Punem laptele la fiert si cand da in clocot adaugam nuca de cocos. Stingem focul si lasam 10-15 min.

Strecuram apoi laptele si il punem iar pe foc cu jumatate din cantitatea de zahar (100 gr). Separam galbenusurile de albusuri, galbenusurile le amestecam cu zaharul ramas, extractul de vanilie, faina si cateva linguri de lapte cald.

Punem amestecul de galbenusuri peste laptele din vas, amestecam bine pana se ingroasa compozitia si luam vasul de pe foc.

Adaugam in compozitia de mai sus cocosul pe care l-am strecurat la inceput si albusurile batute spuma.

Tortul e usor de ansamblat, peste blatul de negresa adaugam crema de cocos racita, ornam cu ciocolata rasa si servim cu multa pofta!




Olgutza, multumesc pentru reteta, tortul a fost delicios!

17 comentarii:

Olgutza spunea...

MMmmm, parca simt aroma de cocos :)
Feliciari!! Arata super super ;)

Agenda di Nico spunea...

Super ...arata tare bine !
Si eu sunt fan de cocos ...imi notez reteta imediat..mersi!
pa!

sarah spunea...

maiiii ce fetita harnicuta.imi place si prajiturica.un motiv in plus sa vin in vizita :))
o seara faina

Miha spunea...

Si mie imi place cocosul...mmm...tre sa fie tare bun tortuletul asta.

julia spunea...

Mmmmm...ce bunatate de tort.Felicitari!

Flori M spunea...

Olgutza, multumesc pentru reteta, crema a trecut la favorite!

Flori M spunea...

Nicoleta, mersi mult!

Flori M spunea...

Miha, ce ma bucur ca ai trecut pe la mine in vizita! Multumesc frumos!

Flori M spunea...

Sarah, pai nu mai postasem de mult si tot am retete pozate care asteapta, asa ca m-am mobilizat sa le si public.
Te pup!

Flori M spunea...

Julia, multumesc frumos!

Primii pasi in bucatarie spunea...

arata tare bine...si cred ca este si gustoasa combinatia de negresa cu crema de cocos.trebuie neaparat incercata:)

maria mihalache spunea...

Frumos si gustos............

pansy spunea...

harnicut-o,te asteapta un premiu virtual la mine pe blog

Flori M spunea...

Mie mi-a placut mult combinatia de negresa cu crema de cocos.

Flori M spunea...

Maria, multumesc!

Flori M spunea...

Pansy, acum dau o fuga pana la tine.

Gabriela spunea...

HMMMMM!Ce bine arata,foarte frumos,coplimente!ciauo,ciauo!