Briose cu rodie si sirop de portocale









Tava pentru briose cred ca este cea mai folosita dintre toate tavile pe care le am in bucatarie...si am cateva! Sunt prajiturile mele preferate de mica si printre primele pe care m-am incumetat sa le fac. Mama le numea marilene si are niste forme grozave pentru ele, pe care sper sa le mostenesc.

Daca urmariti toate retetele mele de briose o sa observati ca reteta de baza este aceeasi, schimb doar fructele sau fac o combinatie de care imi este mie pofta in acel moment.


Poftiti la briose!


INGREDIENTE (pentru 24 briose):
  • 4 oua
  • 250ml lapte
  • 500 gr faina
  • 250 gr zahar
  • 100 ml ulei
  • 30 ml sirop de portocale (sau coaja de la o portocala)
  • 0 lingurita praf de copt
  • 1 rodie

PREPARARE:

  • Scoatem samburii pretiosi de la rodie (da, si eu am stropit toata bucataria!)

  • Intr-un castron mixam bine ouale cu zaharul. Ajutandu-ne de un tel incorporam treptat uleiul, laptele, siropul de portocale, faina amestecata cu praful de copt. Puteti vedea mai jos consistenta aluatului.






Ungem cu ulei tava pentru briose (asta daca nu folosim hartiute speciale) si punem compozitia in tava. Nu umpleti formele de tot pentru ca vor mai creste la copt. Presaram samburii de rodie si dam tava in cuptorul bine incins in prealabil, pentru 30 min, la foc mic (fara a deschide usa cuptorului).
















Sunt foarte bune, usor acrisoare de la rodie, parfumate de la siropul de portocale! Yamiii!


Click aici pentru varianta printabila

4 comentarii:

Mariana spunea...

Vai ce bine ti+au iesit!cred si tare gustoase!
Nu stiu de ceee... nu am avut niciodata forma pentru briose___ desi am ceva tavi la activ___Ma gindesc sa+mi cumpar una ca vad ca toate prietenele mele virtuale fac briose!Hirtiutele unde se pot cumpara___

Week+end placut!

Flori M spunea...

Aoleu, Mariana fugi repede si cumapara tava pentru briose. Sa fii atenta ca sunt si pentru 6 si pentru 12 cum am eu. Sa cauti pana gasesti cu 12, nu de alta dar coci la ele... Eu o am de anul trecut din Kaufland, am dat in jur de 30 ron parca. Am vazut de curand in Metro, poti incerca si pe la toate supermarketurile. Eu fac briose foarte des sunt prajiturile mele preferate. Hartiutele le am tot din supermarket, la raionul cu unelte pentru patiserie.

pansy spunea...

grozav arata briosele tale.si eu sun t fan briose

Flori M spunea...

Pansy si mie imi plac la nebunie. Mereu incerc combinatii noi!