Ciorba de fasole cu ciolan afumat





De obicei fac ciorba de fasole simpla, fara carne, dar zilele trecute am vazut la Andrei (Afumaturi.ro) o ciorba care arata tare bine si mi-am propus sa o incerc. A iesit o nebunie!!!


INGREDIENTE:
  • 300 gr fasole
  • un ciolan afumat (de preferat dezosat)
  • 3 morcovi
  • 2 pastarnaci
  • 1 telina mica
  • 1 ardei gras rosu
  • 1 ceapa
  • 100 ml suc rosii
  • bors (optional)
  • marar si ceapa rosie pentru servit

PREPARARE:
  • Fasolea o lasam la inmuiat peste noapte, o fierbem o jumatate de ora si aruncam apa.
  • O punem iar la fiert cu ceapa, morcovii, telina si pastarnacii.
  • Punem ciolanul la fiert si dupa jumatate de ora-40 min aruncam apa, scoatem ciolanul si il taiem bucati mici.
  • Duce ce au fiert bine legumele si fasolea (aici e numai pe incercate depinde de care fasole aveti), scoatem legumele, aruncam ceapa si pasam restul. Le adaugam iar in ciorba cu ciolanul taiat bucatele, ardeiul gras taiat cuburi si sucul de rosii. Mai lasam 20 min la foc mic. Mie mi s-a parut cam dulce ciorba si am acrit-o cu bors. La sfarsit am adaugat o legatura de cimbru si am lasat-o doar cateva minute sa-si lase aroma. Daca nu aveti, folositi cimbru macinat, ii da o aroma aparte ciorbei.


Presaram marar tocat si servim cu ceapa rosie. O sa va placa! Garantez! Noi aproape am terminat o oala mare de ciorba in cateva zile. De abia astept sa apara si zarzarele sa acresc ciorba cu zarzare sau corcoduse. Asa facea ciorba bunica mea si mi se parea cea mai buna ciorba din lume.







14 comentarii:

sarah spunea...

faina ciorbita.cred ca o s-o fac si eu dar fara ciolan din motive lesne de inteles...nici daca m-as arunca in mare n-as avea de unde cupara:))
in plus nu mancam carne de porc.pupicei

Flori M spunea...

offf, ai dreptate cu carnea de porc, nu poti face ciorba decat fara.
te pup!

Olgutza spunea...

Minunata trebuie sa fie... mie imi place la nebunie rece, cu ardei iute sau cu ceapa (cu ceapa mai rar, din motive lesne de inteles :)))

Andrei spunea...

Arata perfect, si ce boabe mari are fasolea! Cred ca e delicioasa!

Mariana spunea...

Ce bine arata!Si ce buna trebuie sa fie!

Flori M spunea...

Olgutza, ce buna e cu ceapa! Acum m-am aprovizionat cu ceapa rosie sa mai termin ultimile portii de ciorba.

Flori M spunea...

Andrei,pozele sunt facute de aproape. Am vrut sa cumpar cu boabele mari dar am zis sa termin fasolea care o am de la bunica mea. Multumesc pentru reteta!

Flori M spunea...

Mariana, mi-a placut mult! Ma bucur ca m-ai vizitat! Te pup!

Primii pasi in bucatarie spunea...

flori mersi de vizita...am trecut si eu pe la tine si nu imi vine sa mai plec...mai rau e ca azi tin post si tu ma ispitesti:((oricum frumos blogul si tareee apetisant:)pupici

Flori M spunea...

Multumesc si eu pentru vizita, te mai astept!
O zi frumoasa!

pansy spunea...

foarte buna ciorba ta !

Flori M spunea...

mersi pansy!

Bucatareasa Incepatoare spunea...

Ah...mi-ai facut o pofta! Voi incerca si eu! Bravos! Yummy!

Flori M spunea...

Mersi Miha!